Retningslinjer for refusjon og retur

Retningslinjer for refusjon og retur

Har du bestilt feil vare, mottatt ett skadet produkt eller har andre spørsmål angående retur av varer?
Under finner du våre retningslinjer.

SLIK RETURNERER DU VARER HOS LEATHER MASTER

Har du en kundekonto hos oss med ordrehistorikk:

1. Logg inn på din profil.

2. Klikk på «Returnere» for å registrere retur på den ordren returvaren tilhører.

3. Via menyene velger du varen(e) du ønsker å returnere. 

4. Fest returetiketten på returpakken, og lever returpakken inn hos din Post i Butikk.

5. Ta gjerne vare på kvitteringen fra Posten. Da kan du spore din egen retursending.

Etter at vi har mottatt og håndtert din retur, så vil Klarna kreditere deg beløpet tilbake til benyttet kort (evt. din faktura). Du må beregne 7-10 virkedager etter du har sendt din retur innen retur er behandlet og kreditert av oss.

Hvis du ikke har en kundekonto med ordrehistorikk hos oss, så må du ta kontakt med oss på post@leathermaster.no eller send oss en henvendelse på nettsiden. Skriv ordrenummeret ditt i emnefeltet.

Les mer informasjon om unntak og andre returregler under. 

Tilbakebetaling etter retur:
Kortbetaling: Klarna vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort. Du blir kontaktet om de trenger ny kontoinformasjon.

Faktura: Logg deg inn på www.klarna.no for å få opp din oppdaterte faktura. Du finner også fakturaen i Klarna-appen. Du blir kontaktet om de trenger kontoinformasjon for kreditering.

For at returen skal bli godkjent
Bruk ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur. Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur er du ansvarlig for varen. Når du skal returnere eller bytte skal varen være i uåpnet emballasje og returneres i en uskadd originalforpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med. Be gjerne om kvittering fra Posten på at du har levert inn pakke til retur.

Varer som ikke kan returneres
Pakk inn varen slik den ble levert. Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller mangler medfølgende lapper godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg.

  • Reparasjonssett for hud: På disse produktene godtar vi ikke retur ettersom de er spesialblandet for ditt møbel.
  • Spesialblandede farger for hud: Vi godtar ikke retur på disse ettersom de er blandet spesifikt til ditt møbel.
  • Gavekort: Det er ikke mulig å returnere gavekort mot utbetaling av beløp.

Klarna og informasjonshåndtering:

Vær oppmerksom på at Klarna behøver å motta litt opplysninger om deg for å gjennomføre utbetaling, samt kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. Du vil motta en mail fra Klarna om ditt tilgodebeløp og du kan følg stegene i mailen.

Retur på tvers av landegrenser

Det er ikke mulig å returnere og bytte på tvers av landegrenser.