Retningslinjer for refusjon og retur

Retningslinjer for refusjon og retur

testtesttest

SLIK RETURNERER DU VARER HOS LEATHER MASTER

Har du en kundekonto hos oss med ordrehistorikk:

1. Logg inn på din profil.

2. Klikk på «Returnere» for å registrere retur på den ordren returvaren tilhører.

3. Via menyene velger du varen(e) du ønsker å returnere. Ønsker du å bytte til en ny vare, så plasserer du enkelt en ny bytteordre underveis i samme prosess og fortsetter.

4. Print ut returetiketten som genereres til slutt. Fullfør samtidig evt. din nye ordre med byttevarer.

5. Fest returetiketten på returpakken, og lever returpakken inn hos din Post i Butikk.

6. Ta gjerne vare på kvitteringen fra Posten. Da kan du spore din egen retursending.

Etter at vi har mottatt og håndtert din retur, så vil Klarna kreditere deg beløpet tilbake til benyttet kort (evt. din faktura). Du må beregne 7-10 virkedager etter du har sendt din retur innen retur er behandlet og kreditert av oss.

Hvis du samtidig bestilte en ny ordre med byttevarer, så blir denne normalt levert innen 2-5 virkedager fra tidspunktet du fullførte ordren.

Hvis du ikke har en kundekonto med ordrehistorikk hos oss, så må du ta kontakt med oss på post@leathermaster.no eller send oss en henvendelse på nettsiden. Skriv ordrenummeret ditt i emnefeltet.

Les mer informasjon om unntak og andre returregler under. 

Tilbakebetaling etter retur:
Kortbetaling: Klarna vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort. Du blir kontaktet om de trenger ny kontoinformasjon.

Faktura: Logg deg inn på www.klarna.no for å få opp din oppdaterte faktura. Du finner også fakturaen i Klarna-appen. Du blir kontaktet om de trenger kontoinformasjon for kreditering.

NB! Det er dessverre ikke mulig å bytte til en dyrere vare hverken på kort eller faktura. Da må du returnere først og deretter bestille på nytt.

For at returen skal bli godkjent
Bruk ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur. Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur er du ansvarlig for varen. Når du skal returnere eller bytte skal varen være i uåpnet emballasje og returneres i en uskadd originalforpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med. Be gjerne om kvittering fra Posten på at du har levert inn pakke til retur.

Returetikett
Du registrerer din retur på din profil og printer samtidig ut returetikett ved å følge stegene nevnt over. Har du behov for flere returetiketter, så kan du skrive ut flere fra din profil.

Byttelapp?

Skal varen være en gave, så finner du byttelapp her.

Varer som ikke kan returneres
Pakk inn varen slik den ble levert. Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller mangler medfølgende lapper godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg.

(Unntaket er om varen leveres i en forpakning som ikke er mulig å åpne uten å skade forpakningen, f.eks. blisterpakning. Da har du som kunde rett til å åpne forpakningen for å prøve varen uten at du mister returretten.)

  • Reparasjonssett for hud: På disse produktene godtar vi ikke retur ettersom de er spesialblandet for ditt møbel.
  • Spesialblandede farger for hud: Vi godtar ikke retur på disse ettersom de er blandet spesifikt til ditt møbel.
  • Gavekort: Det er ikke mulig å returnere gavekort mot utbetaling av beløp.

Klarna og informasjonshåndtering:

For din egen sikkerhet ønsker ikke Klarna å spare detaljer om din bank. Derfor behøver de i enkelte tilfeller disse på nytt når de skal overføre pengene til deg. Du kan benytte ditt tilgodebeløp til å betale andre utestående fakturaer hos Klarna, eller de tilbakebetaler deg til din konto.

Vær oppmerksom på at Klarna behøver å motta litt opplysninger om deg for å gjennomføre utbetaling, samt kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. Du vil motta en mail fra Klarna om ditt tilgodebeløp og du kan følg stegene i mailen.

Retur på tvers av landegrenser

Det er ikke mulig å returnere og bytte på tvers av landegrenser.